TEMATYKA KOMPLEKSOWA STYCZEŃ 2018

1. Lecą kartki z kalendarza
2. Jestem wnukiem
3. Ptasie pogotowie

Zadania wychowawczo- dydaktyczne

LECĄ KARTKI Z KALENDARZA
• Poznajemy wybrane tradycje związane z powitaniem Nowego Roku na świecie
• Utrwalamy i stosujemy na co dzień nazwy dni tygodnia, dostrzegamy rytmiczną organizację czasu
• Posługujemy się symbolami charakterystycznymi dla poszczególnych pór roku oraz znamy następstwo pór roku
• Utrwalamy nazwy miesięcy oraz poznajemy przysłowia związane z wybranymi miesiącami

JESTEM WNUKIEM:
• Odczuwamy poczucie więzi z najbliższymi krewnymi, rozumiemy konieczność niesienia pomocy starszym
• Poznajemy sposoby ciekawego spędzania czasu z babcią i dziadkiem, rozumiemy, że każdy ma prawo do rozwijania własnych zainteresowań oraz odpoczynku
• Doskonalimy umiejętność wypowiadania się na określony temat, rozumiemy pojęcie „drzewo genealogiczne” w odniesieniu do własnej rodziny
• Wspólnie przygotowujemy uroczystość dla ukochanych babć i dziadziusiów
PTASIE POGOTOWIE:
• Poznajemy różne gatunki ptaków, środowiska ich przebywania oraz zwyczaje i ciekawostki dotyczące ich życia
• Znamy sposoby i niesiemy pomoc ptakom okresie zimy
• Rozpoznajemy i stosujemy nazwy gatunków ptaków żyjących w naszej okolic

Piosenka miesiąca
Zima zła
I. Hu, hu, ha, hu, hu, ha nasza zima zła
Szczypie w nosy, szczypie w uszy
Mroźnym śniegiem w oczy prószy,
Wichrem w polu gna!
Nasza zima zła!
Hu, hu, ha, hu, hu, ha
Nasza zima zła!
Płachta na niej długa, biała,
W ręku gałąź oszroniała,
A na plecach drwa...
Nasza zima zła!

Wiersz miesiąca

Babciu dziadku co Ci dam
jedno serce, które mam
a w tym sercu róży kwiat
Żyj babuniu i dziadziunia
ŻYJ STO LAT !!

Opublikowano w Grupa Promyczków

TEMATYKA KOMPLEKSOWA GRUDZIEŃ 2017

TEMATYKA KOMPLEKSOWA GRUDZIEŃ 2017

1. PREZENT DLA MIKOŁAJA
2. SKAD MAMY WĘGIEL
3. MOJA RODZINA MÓJ DOM
4. CZAR BOŻEGO NARODZENIA

ZADANIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE
PREZENT DLA MIKOŁAJA
• Opowiadamy o wymarzonych prezentach dla siebie i naszych bliskich
• Stosujemy zwroty grzecznościowe w kontaktach z rówieśnikami i dorosłymi
• Wiemy, czym jest ubóstwo, podajemy propozycje pomocy innym dzieciom
• Jesteśmy wrażliwi na potrzeby innych ludzi
SKĄD MAMY PRĄD:
• Poszerzamy wiedzę na temat pracy górników oraz znaczenia węgla dla człowieka
• Poznajemy produkty pochodne od węgla
• Określamy właściwości fizycznych wybranych minerałów
• Poznajemy ręczne sprzęty domowe i ich odpowiedniki elektryczne
• Rozumiemy konieczność bezpiecznego obchodzenia się z urządzeniami elektrycznymi
MOJA RODZINA–MÓJ DOM:
• Poszerzamy wiedzę na temat historii domów
• Zacieśniamy więzi rodzinnych, okazujemy szacunek wszystkim członkom rodziny
• Określamy stopień pokrewieństwa członków naszej rodziny
• Jesteśmy chętni do przyjmowania i wypełniania obowiązków domowych
• Budujemy dłuższe wypowiedzi na temat wydarzeń rodzinnych, zwyczajów i tradycji domowych
CZAR BOŻEGO NARODZENIA:
• Aktywnie uczestniczymy w poznawaniu tradycji i zwyczajów wiążących się ze świętami
• Poznajemy zasady pisania świątecznych życzeń
• Śpiewamy piosenki świąteczne, pastorałki i kolędy
• Degustujemy wybrane potrawy świąteczne
• Wykonujemy ozdoby choinkowe, kartki świąteczne
PIOSENKA MIESIĄCA

JUŻ BLISKO KOLĘDA

I. Gdy w pokoju wyrośnie choinka
Łańcuszkami , bombkami zaświeci.
Ref. To znaczy że już święta
że już blisko kolęda,
że Mikołaj przyjedzie do dzieci,
hej kolęda, kolęda .
II. Gdy opłatek już leży na stole
Pierwsza gwiazdka zabłyśnie na niebie.
Ref.
III. Gdy upieką się słodkie makowce,
I gdy głos dzwonka z daleka zawoła.
Ref.

WIERSZ MIESIĄCA

WESOŁYCH ŚWIĄT

Zapachniała choinka na niej błyszczą gwiazdeczki
Leży biały opłatek, jak Pan Jezus w łóżeczku
Wieczór cichy grudniowy, wszystkie dzieci się cieszą
Gdy się Chrystus narodzi, do kościoła pospiesza .

A w kościele stajenka pastuszkowie i granie,
Aby było przyjemnie spać dzieciątku na sianie.
Lecz malutki Pan Jezus, gdy się ze snu obudzi
Uśmiechnie się serdecznie do wszystkich na świecie ludzi

Opublikowano w Grupa Promyczków

Tematyka kompleksowa na miesiąc LISTOPAD 2017

Tematyka kompleksowa

1. Jesienna szaruga

2. Polska moja Ojczyzna

3. Mój pupil

4. Baśnie z różnych stron świata

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Potrafimy wypowiadać się w oparciu o treść legend i opowiadań
  • Rozumiemy, że Polska to nasza ojczyzna, szanujemy ją i chcemy być patriotami
  • Dostrzegamy i nazywamy zjawiska atmosferyczne występujące jesienią
  • Poznajemy i stosujemy symbole oznaczające zjawiska pogodowe, utrwalamy następstwo czasowe pór roku
  • Rozumiemy konieczność dostosowywania rodzaju odzieży do aury
  • Poszerzamy wiedzę na temat zwierząt udomowionych i ich zwyczajów
  • Dzielimy się doświadczeniami w opiece i pielęgnacji domowych zwierzątek
  • Znamy zasady prawidłowego zachowania w stosunku do obcych zwierząt
  • Poznajemy utwory literackie z różnych regionów świata
  • Słuchamy baśni, bajek i opowiadań wybranych autorów, wypowiadamy się na ich temat, oceniamy postępowanie bohaterów literackich
  • Samodzielnie korzystamy z książeczek, wiemy jak właściwie obchodzić się z nimi

Piosenka do nauki

„W krainie Baśni”

Kiedy wieczór już nadchodzi

I na niebie gwiazdy lśnią

W mym pokoju krasnoludki

Wyruszają w podróż swą.

Wyglądają z pod poduszek

Na fotelu zasiadają

A gdy gasną wszystkie światła

Bajki mi opowiadają.

Ref.  O królewnie co zgubiła pantofelek

         I o misiu co rozumku ma niewiele

         O tygrysie, który wciąż do góry bryka

          Lub o smoku pokonanym przez szewczyka.

 

Wiersz do nauki

Ten kto w Polsce się urodził

Ten Polakiem z krwi i kości

A na widok Polskiej flagi

Duma w sercu jego gości

Polska to ojczyzna moja

Jestem dumnym więc Polakiem

Kraj swój kocham i szanuję

Orzeł biały Polski znakiem

Kształtowanie umiejętności szkolnych:

  • odwzorowywanie i tworzenie struktur rytmicznych z użyciem liczmanów, obrazków
  • utrwalenie rytmów i rytmicznej organizacji czasu w zakresie pór roku
  • rozróżnianie i określanie kierunków w przestrzeni i na płaszczyźnie
  • globalne odczytywanie nazw wybranych zjawisk pogodowych, zwierzątek domowych, rekwizytów i pojęć związanych z teatrem
  • dokonywanie analizy sylabowej wyrazów, wyodrębnianie głoski
    w nagłosie, podawanie słów zaczynających się na określona sylabę, głoskę
  • doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej – układanie obrazków
    z części, wzorów geometrycznych
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej: wodzenie po śladach, labirynty
  • poszerzanie zakresu liczenia, nabywanie umiejętności dodawania i odejmowania na konkretach

Opublikowano w Grupa Promyczków


Notice: Undefined variable: app in /home/acmemalo/public_html/przedszkoleoswiecim.pl/public_html/templates/yoo_peak/layouts/pagination.php on line 12

Notice: Trying to get property of non-object in /home/acmemalo/public_html/przedszkoleoswiecim.pl/public_html/templates/yoo_peak/layouts/pagination.php on line 12
Find the last offers by SkyBet at www.bettingy.com BettingY.com Bonuses