TEMATYKA KOMPLEKSOWA CZERWIEC 2019

TEMATYKA KOMPLEKSOWA:

I. WSZYSTKIE DZIECI SĄ RÓWNE
II. WAKACYJNE PRZESTROGI
III. DO SZKOŁY, GOTOWI START!
IV. DO SZKOŁY, GOTOWI START!

ZAŁOŻENIA PROGRAMOWE:

- uświadomienie dzieciom przysługujących im praw
- kształtowanie wrażliwości na potrzeby innych
- zapoznanie ze znakiem graficznym liczby 10
- utrwalenie liczebników głównych i porządkowych
- rozbudzanie wrażliwości na poszanowanie i respektowanie odmienności innych
- kształtowanie umiejętności radzenia sobie z porażką
- poznanie charakterystycznych cech nadchodzącej pory roku – lata
- kształtowanie umiejętności przestrzegania zasad bezpieczeństwa w chwili zagrożenia
- nauka grupowania obiektów
- ustalenie zasad zdrowego odżywiania się i dbania o swoje zdrowie
- utrwalenie zasad bezpieczeństwa podczas wycieczki oraz uświadomienie konieczności bezwzględnego ich przestrzegania
- wdrażanie do stosowania form grzecznościowych
- kształtowanie umiejętności przedstawiania się i zwracania się bezpośrednio do rozmówcy
- nabywanie przeświadczenia o potrzebie współpracy
- uświadomienie dzieciom, że mogą przeżywać miłe i przykre uczucie
- rozwijanie umiejętności łączenia przyczyny ze skutkiem
- utrwalenie poznanych liter
- kształtowanie umiejętności uważnego słuchania
- zachęcanie dzieci do swobodnego wypowiadania się
- stwarzanie sytuacji do samodzielnego badania – wyrabianie postawy twórczego badacza
- utrwalanie znajomości miejsca zamieszkania
- utrwalanie znajomości i umiejętności posługiwania się określeniami dotyczącymi położenia przedmiotów w przestrzeni
- kształtowanie umiejętności przeliczania różnych elementów – dodawanie i odejmowanie
- wdrażanie do słuchania ze zrozumieniem wiersza i wypowiadanie się na określony temat

WIERSZ
„Dokąd oczy poniosą”
E. Zechenter-Spławińskiej

Wszędzie
pójść można drogą szeroką
tam, dokąd oczy poniosą:
piaszczystą plażą,
polem czy łąką,
cienistym pasem,
który biegnie pod lasem.

Tylko w górach
nie wolno iść wysoko,
tam dokąd oczy poniosą,
ale dokładnie
od znaku do znaku
śladem
turystycznego szlaku.

PIOSENKA
„Do szkoły, gotowi, start!”
Sł.: U. Piotrowska, muz.: M. Mielnicka-Sypko

1. Jeśli ktoś zapyta naszą Panią,
czy jesteśmy do szkoły gotowi,
Pani powie, że przecież bez trudu
wiadomości nam wchodzą do głowy.
I na świat patrzymy tak uważnie,
żeby dostrzec i mrówkę i słonia.
A gdy tylko się zdarzy okazja,
wielkich rzeczy możemy dokonać.

Ref.: Do szkoły, gotowi, start!
Ruszymy wesołą sztafetą.
To wcale nie jest żart –
przygoda czeka za metą.
Do szkoły, gotowi, start!
Ruszymy wesołą sztafetą.
To wcale nie jest żart –
przygoda czeka za metą.

2. A do drzwi pukają już wakacje,
odpoczynek i z mamą i z tatą.
Nad jeziora, nad morze i w góry,
jak co roku zaprasza nas lato.
Lato moc prezentów ma dla dzieci:
i muszelki i złote bursztyny.
Będą stały z książkami na półkach,
gdy do szkoły we wrześniu ruszymy.

Ref.: Do szkoły, gotowi, start!

Opublikowano w Grupa Promyczków

TEMATYKA KOMPLEKSOWA MAJ 2019

TEMATYKA KOMPLEKSOWA:

I. MAJOWE ŚWIĘTA
II. ZEGARY I ZEGARKI
III. WYPRAWA W KOSMOS
IV. PRZYJĘCIE DLA MAMY I TATY
V. WSZYSTKIE DZIECI SĄ RÓWNE

ZAŁOŻENIA PROGRAMOWE:

- budzenie poczucia patriotyzmu i przywiązania do swojej ojczyzny
- poznawanie znaku graficznego litery F, f
- próby łączenia przyczyny ze skutkiem i próby przewidywania, co się może zdarzyć
- rozwijanie zainteresowania przeszłością narodu
- utrwalenie tematyki związanej z Unią Europejską
- kształtowanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według określonych cech
- poznanie stałego, naturalnego następstwa czasu – zapoznanie z zegarem
- poznanie znaku graficznego litery z, Z
- doskonalenie umiejętności liczenia
- zapoznanie z polskim folklorem
- dostrzeganie rytmów w otoczeniu
- wzbogacanie wiadomości na temat kosmosu
- poznanie znaku graficznego litery r, R
- doskonalenie umiejętności dodawania, odejmowania, rozkładania i rozdzielania po kilka
- zapoznanie z postacią Mikołaja Kopernika
- wzbudzanie pozytywnych, pełnych życzliwości i szacunku relacji między dziećmi a rodzicami
- poznanie znaku graficznego litery J, j
- tworzenie kompozycji według określonych reguł
- rozwijanie umiejętności określania kierunku i ustalania położenia obiektów w stosunku do własnego ciała
- kształtowanie umiejętności szacowania (co jest cięższe, a co lżejsze) na podstawie manipulowania przedmiotami
- wdrażanie do słuchania ze zrozumieniem treści opowiadania
- uświadomienie dzieciom przysługujących im praw
- kształtowanie wrażliwości na potrzeby innych
- zapoznanie ze znakiem graficznym liczby 10
- utrwalenie liczebników głównych i porządkowych
- rozbudzanie wrażliwości na poszanowanie i respektowanie odmienności innych
- kształtowanie umiejętności radzenia sobie z porażką

WIERSZ
„Tik-tak”
E. Kozyra-Pawlak

Czy czas płynie żabką,
czy może motylkiem?
Czy czas można czasem
zatrzymać na chwilkę?

Czasem czas nas goni,
a czasem ucieka.
Gryzie zębem czasu,
drwi sobie z człowieka.

A gdzie ten czas mieszka?
Najpewniej w zegarze.
Słychać go, jak tyka,
może się pokaże?

PIOSENKA
„Mama w kuchni”
sł.: E. Zawistowska, muz.: S. Marciniak

1. Mama krząta się w kuchni od rana,
myśli wciąż o niebieskich migdałach,
gdy pytamy – co ugotowała:
„dziś dla was pieczeń mam z hipopotama”.

Ref.: Nasza mama, mama zadumana,
mama zadumana cały dzień,
błądzi myślami daleko,
codziennie przypala mleko,
na łące zrywa kwiaty
i sól sypie do herbaty.

2. Nasza mama – niezwykła kucharka,
krokodyla wrzuciła do garnka,
krasnoludek wpadł jej do sałaty,
a w piecu piecze się zegarek taty.

Ref.: Nasza mama...

3. Ten krokodyl, co uciekł z ogródka,
w przedpokoju chciał zjeść krasnoludka,
choć zegarek czuje się fatalnie,
to obiad był dziś bardzo punktualnie.
Ref.: Nasza mama...

Opublikowano w Grupa Promyczków

TEMATYKA KOMPLEKSOWA KWIECIEŃ 2019

TEMATYKA KOMPLEKSOWA:

I. PODAJ ŁAPĘ
II. DBAMY O ZDROWIE
III. WESOŁA WIELKANOC
IV. NA RATUNEK ZIEMI

ZAŁOŻENIA PROGRAMOWE:

- kształtowanie opiekuńczego stosunku do zwierząt
- wdrażanie do słuchania dłuższych opowiadań i oceniania postępowania bohaterów
- poznanie obrazu graficznego litery ł, Ł
- doskonalenie umiejętności czytania
- rozumienie przyczyn i skutków przedstawionych w historyjce obrazkowej
- ćwiczenie orientacji przestrzennej
- ćwiczenia w formułowaniu wypowiedzi na podany temat
- doskonalenie liczenia z zastosowaniem liczebników głównych i porządkowych
- utrwalanie poznanych cyfr
- dostrzeganie, jakie są wartości odżywcze niektórych artykułów spożywczych
- kształtowanie postawy prozdrowotnej
- poznanie znaku graficznego litery S, s
- badanie zjawiska rozpuszczalności substancji
- rozwijanie zainteresowania muzyką poważną
- organizowanie doświadczeń wspomagających kształtowanie świadomości własnego ciała i jego symetrii
- poszerzenie wiadomości na temat roli i pracy lekarza,
- utrwalenie numerów alarmowych i sposobu powiadamiania o wypadku
- zapoznanie ze zwyczajami związanymi ze Świętami Wielkanocnymi
- zachęcanie dzieci do udziału w przygotowaniach Świątecznych
- rozumienie potrzeby hodowania roślin
- zapoznanie ze znakiem graficznym liczby 0
- kształtowanie umiejętności intuicyjnej oceny pojemności naczyń
- poznawanie niektórych właściwości wody
- poznanie znaku graficznego litery W, w
- rozwijanie umiejętności łączenia ze sobą różnych materiałów
- rozpoznawanie i nazywanie zjawisk atmosferycznych
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na podstawie wysłuchanego tekstu
- posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 9
- dostrzeganie piękna otaczającej przyrody
- propagowanie działań związanych z ochroną środowiska

WIERSZ
„Jak to będzie?”
M. Konopnicka

Jutro będzie Wielkanoc,
babki w piec już wsadzone,
gotują się kiełbasy
i mieć będziemy święcone! (...)

Potem będą mazurki,
Właśnie robi je mama.
A rodzynki, migdały
– obieram ja sama. (...)

Jajkiem będziemy się dzielić
wszyscy w domu z kolei,
życzyć sobie pociechy,
życzyć sobie nadziei.

PIOSENKA
„Święta tuż, tuż”
sł. Beata Kołodziej, muz. J. M. Legocki OSA

Kwa, kwa, kwa! Kto to idzie? Kaczuszka maleńka.
Ta żółciutka i słodziutka, z cukru caluteńka.
Dokąd idziesz kaczuszko? Powiedz mi na uszko.
Do koszyczka, do ślicznego, pięknie dziś przystrojonego.
Zaraz wskoczę tam i już,
bo Wielkanoc jest tuż, tuż!

Pi, pi, pi! Kto to idzie? Kurczaczek cukrowy.
Mruży oczy, dumnie kroczy, dzióbek ma różowy.
Dokąd idziesz kurczaczku? Powiedz mi na uszko.
Do koszyczka, do ślicznego, pięknie dziś przystrojonego.
Zaraz wskoczę tam i już,
bo Wielkanoc jest tuż, tuż!

Kic, kic, kic! Kto to idzie? Zajączek malutki.
Z cukru cały, śnieżnobiały, bardzo wesolutki.
Dokąd idziesz zajączku? Powiedz mi na uszko.
Do koszyczka, do ślicznego, pięknie dziś przystrojonego.
Zaraz wskoczę tam i już,
bo Wielkanoc jest tuż, tuż!

Cicho sza! Kto to idzie? To baranek przecież!
Najpiękniejszy! Najważniejszy! Wszyscy o tym wiecie.
Dokąd idziesz baranku? Powiedz mi na uszko.
Do koszyczka, do ślicznego, pięknie dziś przystrojonego.
Zaraz wskoczę tam i już,
bo Wielkanoc jest tuż, tuż!

Tup, tup, tup! Kto to idzie? To moja siostrzyczka.
Malowane jajka wkłada prosto do koszyczka.
Dokąd idziesz siostrzyczko? Powiedz mi na uszko.
Prędko, prędko! Mama wola! Już idziemy do kościoła!
Czas pokarmy święcić już,
bo Wielkanoc jest tuż, tuż!

Opublikowano w Grupa Promyczków


Notice: Undefined variable: app in /home/acmemalo/public_html/przedszkoleoswiecim.pl/public_html/templates/yoo_peak/layouts/pagination.php on line 12

Notice: Trying to get property of non-object in /home/acmemalo/public_html/przedszkoleoswiecim.pl/public_html/templates/yoo_peak/layouts/pagination.php on line 12
Find the last offers by SkyBet at www.bettingy.com BettingY.com Bonuses