TEMATYKA KOMPLEKSOWA KWIECIEŃ 2019

TEMATYKA KOMPLEKSOWA:

I. PODAJ ŁAPĘ
II. DBAMY O ZDROWIE
III. WESOŁA WIELKANOC
IV. NA RATUNEK ZIEMI

ZAŁOŻENIA PROGRAMOWE:

- kształtowanie opiekuńczego stosunku do zwierząt
- wdrażanie do słuchania dłuższych opowiadań i oceniania postępowania bohaterów
- poznanie obrazu graficznego litery ł, Ł
- doskonalenie umiejętności czytania
- rozumienie przyczyn i skutków przedstawionych w historyjce obrazkowej
- ćwiczenie orientacji przestrzennej
- ćwiczenia w formułowaniu wypowiedzi na podany temat
- doskonalenie liczenia z zastosowaniem liczebników głównych i porządkowych
- utrwalanie poznanych cyfr
- dostrzeganie, jakie są wartości odżywcze niektórych artykułów spożywczych
- kształtowanie postawy prozdrowotnej
- poznanie znaku graficznego litery S, s
- badanie zjawiska rozpuszczalności substancji
- rozwijanie zainteresowania muzyką poważną
- organizowanie doświadczeń wspomagających kształtowanie świadomości własnego ciała i jego symetrii
- poszerzenie wiadomości na temat roli i pracy lekarza,
- utrwalenie numerów alarmowych i sposobu powiadamiania o wypadku
- zapoznanie ze zwyczajami związanymi ze Świętami Wielkanocnymi
- zachęcanie dzieci do udziału w przygotowaniach Świątecznych
- rozumienie potrzeby hodowania roślin
- zapoznanie ze znakiem graficznym liczby 0
- kształtowanie umiejętności intuicyjnej oceny pojemności naczyń
- poznawanie niektórych właściwości wody
- poznanie znaku graficznego litery W, w
- rozwijanie umiejętności łączenia ze sobą różnych materiałów
- rozpoznawanie i nazywanie zjawisk atmosferycznych
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na podstawie wysłuchanego tekstu
- posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 9
- dostrzeganie piękna otaczającej przyrody
- propagowanie działań związanych z ochroną środowiska

WIERSZ
„Jak to będzie?”
M. Konopnicka

Jutro będzie Wielkanoc,
babki w piec już wsadzone,
gotują się kiełbasy
i mieć będziemy święcone! (...)

Potem będą mazurki,
Właśnie robi je mama.
A rodzynki, migdały
– obieram ja sama. (...)

Jajkiem będziemy się dzielić
wszyscy w domu z kolei,
życzyć sobie pociechy,
życzyć sobie nadziei.

PIOSENKA
„Święta tuż, tuż”
sł. Beata Kołodziej, muz. J. M. Legocki OSA

Kwa, kwa, kwa! Kto to idzie? Kaczuszka maleńka.
Ta żółciutka i słodziutka, z cukru caluteńka.
Dokąd idziesz kaczuszko? Powiedz mi na uszko.
Do koszyczka, do ślicznego, pięknie dziś przystrojonego.
Zaraz wskoczę tam i już,
bo Wielkanoc jest tuż, tuż!

Pi, pi, pi! Kto to idzie? Kurczaczek cukrowy.
Mruży oczy, dumnie kroczy, dzióbek ma różowy.
Dokąd idziesz kurczaczku? Powiedz mi na uszko.
Do koszyczka, do ślicznego, pięknie dziś przystrojonego.
Zaraz wskoczę tam i już,
bo Wielkanoc jest tuż, tuż!

Kic, kic, kic! Kto to idzie? Zajączek malutki.
Z cukru cały, śnieżnobiały, bardzo wesolutki.
Dokąd idziesz zajączku? Powiedz mi na uszko.
Do koszyczka, do ślicznego, pięknie dziś przystrojonego.
Zaraz wskoczę tam i już,
bo Wielkanoc jest tuż, tuż!

Cicho sza! Kto to idzie? To baranek przecież!
Najpiękniejszy! Najważniejszy! Wszyscy o tym wiecie.
Dokąd idziesz baranku? Powiedz mi na uszko.
Do koszyczka, do ślicznego, pięknie dziś przystrojonego.
Zaraz wskoczę tam i już,
bo Wielkanoc jest tuż, tuż!

Tup, tup, tup! Kto to idzie? To moja siostrzyczka.
Malowane jajka wkłada prosto do koszyczka.
Dokąd idziesz siostrzyczko? Powiedz mi na uszko.
Prędko, prędko! Mama wola! Już idziemy do kościoła!
Czas pokarmy święcić już,
bo Wielkanoc jest tuż, tuż!

Opublikowano w Grupa Promyczków

TEMATYKA KOMPLEKSOWA MARZEC 2019

TEMATYKA KOMPLEKSOWA:

I. POZNAJEMY RÓŻNE ZAWODY
II. W MUZEUM
III. SŁOŃCE CORAZ MOCNIEJ ŚWIECI
IV. W FILHARMONII

ZAŁOŻENIA PROGRAMOWE:
- utrwalenie wiadomości na temat zawodów o ważnym znaczeniu społecznym: strażaka, policjanta, ratownika medycznego, lekarza pogotowia
- utrwalanie telefonów alarmowych
- poznanie znaku graficznego litery p, P
- doskonalenie umiejętności klasyfikowania
- ćwiczenia w rozkładaniu danej liczby na składniki
- gromadzenie bezpośrednich doświadczeń o otaczającej rzeczywistości
- rozwijanie twórczego myślenia
- doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi
- poznanie cyfry 9
- kształtowanie poczucia rytmu
- doskonalenie pamięci
- utrwalenie znajomości kształtów figur geometrycznych
- doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej
- ćwiczenie logicznego myślenia poprzez rozwiązywanie zagadek
- doskonalenie umiejętności prezentowania własnych zainteresowań
- uwrażliwienie na piękno muzyki poważnej
- kształtowanie pamięci i wyobrażeń słuchowych
- poznanie obrazu graficznego litery n, N
- ćwiczenia w czytaniu i pisaniu
- doskonalenie umiejętności liczenia z zastosowaniem liczebników głównych i porządkowych
- utrwalenie poznanych cyfr
- wzbogacanie wiedzy dzieci na temat twórczości F. Chopina
- poznawanie charakterystycznych cech nowej pory roku – przedwiośnia
- doskonalenie umiejętności wypowiadania się na podany temat
- poznanie obrazu graficznego litery b, B
- uwrażliwienie na brzmienie instrumentów perkusyjnych
- doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie 10
- kształtowanie umiejętności rozwiązywania i układania zadań

WIERSZ
„Na wystawie”
D. Wawiłow

Idę z mamą na wystawę!
To dopiero jest ciekawe!
Piękny pałac, wielka brama...
„To muzeum” – mówi mama.
Nie widziałam ani razu
tylu ludzi i obrazów.
Samych sal ze sto tysięcy,
a obrazów jeszcze więcej!
Co tu jest namalowane?
Czy to krowa? Czy to dzbanek?
A tu jakaś dziwna plama...
„Piękny obraz” – mówi mama.
A tu gruby pan z gitarą,
co ma wąsy jak makaron...
Jakieś konie depczą ludzi...
Trochę mi się tutaj nudzi.
Mamo, chodź tu! Mamo, zobacz!
To dopiero piękny obraz!
Kwitną kwiaty, słońce świeci,
Na ławeczce siedzą dzieci...
Tylko taka brzydka rama...
„To jest okno” – mówi mama.

PIOSENKA
„Przed koncertem”
sł.: U. Piotrowska, muz.: M. Mielnicka-Sypko

1. Pan dyrygent przed koncertem martwi się ogromnie.
Wzywa wszystkie instrumenty: proszę, chodźcie do mnie!
Pędzą skrzypce, wiolonczele, trąbki i klarnety,
bębny, harfa i fortepian. Próba znów? Niestety!

Ref.: Nie ma nut, uciekły nuty,
nie chcą słuchać dziś batuty.
Hop, hop, hop, po filharmonii
nuta za nutą goni.
Woła pulpit orkiestrowy:
co też przyszło im do głowy?
Hop, hop, hop, po filharmonii
nuta za nutą goni. bis

2. Instrumenty już się stroją, pełne dobrych chęci.
Jeśli nuty nie powrócą, będą grać z pamięci.
Ćwiczą skrzypce, wiolonczele, trąbki i klarnety.
Bębny, harfa i fortepian dzielne są, o rety!

Ref.: Nie ma nut, uciekły nuty,
nie chcą słuchać dziś batuty.
Hop, hop, hop, po filharmonii
nuta za nutą goni.
Woła pulpit orkiestrowy:
co też przyszło im do głowy?
Hop, hop, hop, po filharmonii
nuta za nutą goni. bis

Opublikowano w Grupa Promyczków

TEMATYKA KOMPLEKSOWA LUTY 2019

TEMATYKA KOMPLEKSOWA:

I. ŚMIECH TO ZDROWIE
II. KOTY I KOCIAKI
III. SPORTY ZIMOWE
IV. POZNAJEMY RÓŻNE ZAWODY

ZAŁOŻENIA PROGRAMOWE:

- rozbudzanie w dzieciach poczucia humoru
- pobudzanie wyobraźni i twórczego myślenia
- doskonalenie umiejętności wykonywania prac plastycznych zgodnie z instrukcją
- utrwalanie obrazu graficznego liczb 1-7
- kształtowanie umiejętności ustalania liczebności zbiorów
- doskonalenie umiejętności stosowania liczebników porządkowych
- kształtowanie zainteresowania światem zwierząt
- rozwijanie zainteresowań przyrodniczych
- poznanie litery k,K
- doskonalenie umiejętności liczenia
- doskonalenie poczucia rytmu
- uwrażliwianie na piękno otaczającej przyrody
- prowadzenie obserwacji ukierunkowanej
- dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie i wiązanie ich z określoną porą roku
- promowanie zdrowego stylu życia
- doskonalenie umiejętności sprawnego posługiwania się liczebnikami w aspekcie głównym i porządkowym
- poznanie cyfry 8
- kształtowanie orientacji w przestrzeni
- doskonalenie umiejętności ważenia przedmiotów
- wdrażanie do przestrzegania podstawowych zasad bezpieczeństwa podczas zabaw na śniegu
- utrwalenie wiadomości na temat zawodów o ważnym znaczeniu społecznym: strażaka, policjanta, ratownika medycznego, lekarza pogotowia
- utrwalanie telefonów alarmowych
- poznanie znaku graficznego litery p, P
- doskonalenie umiejętności klasyfikowania
- ćwiczenia w rozkładaniu danej liczby na składniki
- utrwalanie obrazu graficznego poznanych liter

WIERSZ
„Bal bałwanków”
J. Papuzińska

W dzień z ogródka, sprzed szkoły, ze skwerka,
jeden bałwan na drugiego zerkał.
I mrugały węgielkowe oczy:
„Nie zapomnij! To dziś! Dziś w nocy!”
No, a w nocy, gdy miasteczko spało,
gdy mróz szyby zamalował na biało,
żeby przez nie nic się nie widziało,
wyruszyły bałwany śniegowe.
Gramoliły się przez zaspy, przez rowy,
na placyk śniegiem zawiany.
I tam zatańczyły bałwany.
Zatańczyły po kolana w śnieżnym puchu.
Kurz się wzbijał z ich grubych kożuchów.
Prószył, prószył śnieg biały.
Z nieba gwiazdy spadały.
A bałwany skakały, skakały, skakały...

PIOSENKA
„Przyszedł nocą miś”
sł. H. Bechlerowa, muz. U Smoczyńska

1. Bałwanki drogą szły,
bałwanków było trzy.
Płakały, narzekały,
łzy z oczu ocierały,
łzy z oczu ocierały.

2. „Ach, czas nam w drogę, czas!
Już wiosna goni nas.
Choć się uśmiecha ładnie,
kożuszki nam ukradnie!
kożuszki nam ukradnie!”

3. I przyszedł nocą dziś
puszysty, biały miś.
I zabrał trzy bałwanki
na wielkie srebrne sanki,
na wielkie srebrne sanki.

4. I w taki kraj je wiózł,
gdzie śnieg, i wiatr, i mróz.
Gdzie sroga zima biała
ma z lodu srebrny pałac,
ma z lodu srebrny pałac.

Opublikowano w Grupa Promyczków

Find the last offers by SkyBet at www.bettingy.com BettingY.com Bonuses