TEMATYKA KOMPLEKSOWA MARZEC 2017

  • ZWIERZĘTA W ŚWIECIE
  • CZY ŻYŁY DINOZAURY?
  • WIOSNA JUŻ NADCHODZI
  • NADESZŁA WIOSNA

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze

  • Obserwuje i opisuje, rozumie znaczenie symboli pogodowych.
  • Dostrzega zmiany zachodzące wiosną w przyrodzie.
  • Klasyfikuje garderobę, dobierając ją odpowiednio do pogody.
  • Wyróżnia części roślin i wie, jakich warunków potrzebują do wzrostu.
  • Przelicza w zakresie 1–8 lub więcej.
  • Rozpoznaje wybrane środowiska.
  • Rozpoznaje zwierzęta i charakterystyczne cechy ich wyglądu. Naśladuje odgłosy przyrody, słucha muzyki i gra na instrumentach.
  • Rozwija wyobraźnię, tworząc prace plastyczno- techniczne i konstrukcyjne.
  • Poznawanie warunków niezbędnych do rozwoju zwierząt.
  • Dostrzeganie różnic w budowie dzikich zwierząt dostępnych bezpośredniej obserwacji.
  • Nazywanie domów zwierząt, sposobów poruszania się zwierząt, odżywiania.
  • Poznawanie historii powstawania węgla kamiennego, jego właściwości poznawanie wybranych zwierząt (dinozaury) i roślin (np. olbrzymie paprocie) występujących w tamtym okresie.
  • poznawanie ważniejszych regionów Polski, znajdujących się tam bogactw naturalnych.

 

Pisenka

„Marzec czarodziej”
Chodzi marzec – czarodziej,
po chmurach, po lodzie.
Aż tu nagle hokus – pokus:
i już pączki na patyku
i już trawka na śnieżniku.
Och , ten marzec – czarodziej!
Chodzi marzec – czarodziej,
Po chmurach, po lodzie.
Aż tu nagle hokus – pokus:
słońce rzuca swe błyskotki,
że aż mruczą bazie -kotki
Och, ten marzec -czarodziej!

Wiersz

„Marzec” Irena Suchorzewska
Raz śnieg pada,
a raz deszczyk.
Na jeziorze
lód już trzeszczy.
Śnieg topnieje
już w kałuży,
bałwan w słońcu
oczy mruży.
Koniec zimy?
Przerwa.
Dzwonek…
To nie dzwonek,
to skowronek!

Opublikowano w Grupa Słoneczek

Find the last offers by SkyBet at www.bettingy.com BettingY.com Bonuses