TEMATYKA KOMPLEKSOWA LISTOPAD 2017

TEMATYKA KOMPLEKSOWA LISTOPAD 2017

I. DESZCZOWA POGODA
II. JEST CORAZ CHŁODNIEJ
III. ZWIERZĘTA PRZYGOTOWUJĄ SIĘ DO ZIMY
IV. DBAM O CZYSTOŚĆ

ZAŁOŻENIA PROGRAMOWE:

 dostrzeganie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla późnej jesieni
 poznanie zasad bezpiecznego zachowania w czasie burzy
 rozumienie konieczności dostosowania ubioru do warunków atmosferycznych
 poznanie zwierząt, które zapadają w sen zimowy
 zapoznanie z gatunkami ptaków odlatującymi do ciepłych krajów
 rozpoznawanie i podawanie nazw przedmiotów służących do dbania o czystość osobistą i określanie, do czego służą
 utrwalanie etapów i zasad dotyczących mycia rąk
 rozumienie konieczności dbania o higienę.

WIERSZ

„ W spiżarni”
M. Kownacka

W spiżarni na półkach
zapasów bez liku.
Są dżemy, kompoty,
złoty miód w słoiku.
I cebula w wiankach,
i grzybki suszone,
są główki kapusty,
ogórki kiszone.
A gdy będzie w zimie
tęgi mróz na dworze,
zapachnie nam lato –
gdy słoik otworzę.

PIOSENKA

„Jeż”
sł. i muz. Joanna Bernat

1. W lesie mieszka mały jeż.
Bardzo dziwny z niego zwierz,
bo gdy ktoś go zdenerwuje,
to kolcami wtedy kłuje!
Nie dotykaj jeża, nie,
bo pokłuje cię!

2. Zimą jeżyk słodko śpi.
Coś miłego mu się śni.
Wicher wieje, mróz na dworze,
a on sobie siedzi w norze.
Czeka na cieplejsze dni.
Na wiosenne dni.

Opublikowano w Grupa Słoneczek

TEMATYKA KOMPLEKSOWA PAŹDZIERNIK 2017

  1. JESIEŃ DAJE NAM OWOCE
  2. JESIEŃ DAJE NAM WARZYWA
  3. DARY JESIENI
  4. GRZYBY

ZAŁOŻENIA PROGRAMOWE

-       obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią i wiązanie tych zmian z aktualną porą roku

-       rozpoznawanie i nazywanie owoców (jabłka, gruszki, śliwki)

-       rozumienie znaczenia spożywania owoców dla zdrowia

-       rozpoznawanie warzyw i podawanie ich nazw

-       zachęcanie do zjadania surowych warzyw jako źródła witamin

-       dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią – zmiana koloru liści i ich opadanie

-       poszerzanie wiedzy przyrodniczej o nazwy drzew liściastych oraz ich owoców

-       zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w przyrodzie jesienią

-       zapoznanie z nowym środowiskiem przyrodniczym – las

-       poszerzanie wiedzy przyrodniczej o nazwy grzybów

WIERSZ

„Kto powie”

M. Czerkawska

Przez sad idzie mały Maciuś,

śmieje się do słonka,

a tu pac! – czerwone jabłko

rzuca mu jabłonka.

Podniósł jabłko, idzie dalej,

a wtem obok dróżki

pac, pac – co to? Stara grusza

zrzuciła dwie gruszki.

Podniósł Maciuś złote gruszki,

bardzo jest szczęśliwy.

Znów pac, pac, pac – trzy śliweczki

spadły z gęstej śliwy.

Niesie Maciuś jabłko, śliwki,

gruszki, co się złocą.

Kto z was powie Maciusiowi,

ile ma owoców?

PIOSENKA

„Dwa kasztanki”

sł. M. Melnicka-Sypko; muz. tradycyjna angielska

1. Szumią drzewa: szu, szu, szu,

szu, szu, szu, szu, szu, szu.

Wnet kasztanki spadną tu,

spadną tu.

2. Słychać wkoło: tap, tap, tap,

tap, tap, tap, tap, tap, tap.

Kasztanowy sypie grad,

sypie grad.

3. Teraz leżą tu i tam,

tu i tam, tu i tam.

Ja je wszystkie zbiorę sam,

zbiorę sam.

4. Dwa kasztanki – rączki dwie,

rączki dwie, rączki dwie.

Na kasztankach zagrać chcę,

zagrać chcę.

Opublikowano w Grupa Słoneczek

TEMATYKA KOMPLEKSOWA WRZESIEŃ 2017

  1. MOJE PRZEDSZKOLE
  2. JESTEM PRZEDSZKOLAKIEM
  3. WSPÓLNE ZABAWY
  4. NA ULICY

ZAŁOŻENIA PROGRAMOWE

-         rozumienie i przestrzeganie zasad dotyczących zgodnego współżycia w grupie

-         dbanie o wspólne sprzęty i zabawki oraz o zachowanie porządku w otoczeniu

-         poznawanie zasad warunkujących bezpieczeństwo na terenie przedszkola (sala, ogród)

-         integracja grupy przedszkolnej jako wspólnoty, doskonalenie umiejętności interpersonalnych

-         rozumienie i przestrzeganie zasad dotyczących zgodnego współżycia w grupie

-         wdrażanie do używania zwrotów grzecznościowych

-         wdrażanie do sprzątania zabawek po skończonej zabawie; dbanie o wspólne sprzęty i zabawki

-         przestrzeganie zasad bezpiecznego korzystania z zabawek ogrodowych

-         rozumienie, że inni mają takie samo prawo do uczestnictwa w zabawach i korzystania z zabawek

-         rozróżnianie uczestników ruchu drogowego: piesi, kierowcy, pasażerowie

-         poznanie miejsc wyznaczonych do przechodzenia przez jezdnię

-         poznanie pracy policjanta – wygląd munduru, narzędzia pracy

WIERSZ

W przedszkolu

I.R. Salach

Jest wiele zabawek

w naszym przedszkolu.

Pamiętaj: dbaj o nie,

Krzysiu, Basiu, Olu.

Samochód w garażu

powinien stać pięknie,

piłeczka w koszyku:

uważaj, bo pęknie!

Na półeczkach siedzą lalki

pięknie wystrojone.

Obok misie, pieski, kotki

patrzą w twoją stronę.

Wszyscy dbamy razem

o nasze przedszkole:

aby było czyste, ładne

miłe i wesołe.

PIOSENKA

Dzieci i światła

sł: Agnieszka Galica, muz: Tadeusz Pabisiak

1. Po ulicach pędzą auta w różne strony.

Uważajcie dzieci na światło czerwone!

Ref.: Razem z mamą muszę stanąć,

kiedy światło jest czerwone.

A na drugą przejdę stronę

przy świetle zielonym.

2. Już hamują z piskiem auta rozpędzone,

bo na dzieci mruga światełko zielone.

Ref.: Razem z mamą...

3. Auta mkną po jezdni, chodnik jest dla dzieci,

Patrzcie, jakie światło przed wami się świeci!

Ref.: Razem z mamą...

Opublikowano w Grupa Słoneczek

Find the last offers by SkyBet at www.bettingy.com BettingY.com Bonuses