TEMATYKA KOMPLEKSOWA MAJ 2018

MAJ 2018
GRUPA II

I. ZWIERZĘTA Z WIEJSKIEGO PODWÓRKA
II. WIOSNA DOOKOŁA
III. ZNAMY RÓŻNE POJAZDY
IV. ŚWIĘTO MAMY I TATY
V. DZIECI MAJĄ SWOJE ŚWIĘTO

ZAŁOŻENIA PROGRAMOWE

 poznanie zwierząt z wiejskiego podwórka
 rozpoznawanie dorosłych i młodych zwierząt oraz podawanie ich nazw
 rozumienie korzyści, jakie człowiek odnosi z hodowli zwierząt
 dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie wiosną
 rozpoznawanie zwierząt żyjących na łące i podawanie ich nazw
 rozpoznawanie samochodów osobowych, ciężarowych i ratowniczych oraz podawanie ich nazw
 poznanie wyglądu, nazw i przydatności pojazdów specjalnych, np. pomoc drogowa, karetka pogotowia
 rozpoznawanie pojazdów lądowych, wodnych i powietrznych
 budzenie uczucia przywiązania do rodziców i szacunku dla nich
 określanie stopnia pokrewieństwa między członkami rodziny
 interesowanie się pracą, którą wykonują rodzice
 zdobywanie informacji na temat zwyczajów i wyglądu tradycyjnych strojów dzieci z różnych stron świata
 uświadamianie dzieciom ich praw i obowiązków

WIERSZ

„Łąka”
I.R. Salach

Łąka tylu ma mieszkańców,
Zwierząt, roślin kolorowych.
Tu motylek, a tam pszczółka,
Tutaj kwiatek – O! Różowy!

Z kopca wyszedł krecik mały.
Obok niego idzie mrówka.
Na rumianku w krasnej sukni
Przycupnęła boża krówka.

Nad tą łąką kolorową
Bal wydały dziś motyle,
Zapraszają wszystkie dzieci,
Więc zatańczmy z nimi chwilę.

PIOSENKA

„Rowerowa majówka”
sł. U. Piotrowska
muz. M. Melnicka - Sypko

1. Mam rowerek trzykołowy
Na wycieczkę już gotowy.
Mijam skwery i rabaty.
Za mną pędzi rower taty.

Ref. Na majówkę na rowerach
Dziś rodzina się wybiera.
Koło kręci się za kołem,
Bo majówki są wesołe. 2x

2. Mama jedzie na składaku.
Uczy nas drogowych znaków
I pilnuje mnie i taty,
Bo nieładnie być piratem.

Ref.

Opublikowano w Grupa Słoneczek

TEMATYKA KOMPLEKSOWA KWIECIEŃ 2018

KWIECIEŃ 2018

GRUPA II

I.DOMOWI ULUBIEŃCY

II.DBAMY O ZDROWIE

III.W OGRÓDKU

IV.POLSKA MOJA OJCZYZNA

ZAŁOŻENIA PROGRAMOWE

-       rozumienie konieczności odpowiedzialnego zajmowania się zwierzętami domowymi

-       zapoznanie z pracą weterynarza

-       poznanie znaczenia dla zdrowia – ruchu, dbania o czystość i zdrowego odżywiania

-       poznanie pracy lekarza – czynności, które wykonuje, i narzędzi pracy

-       kształtowanie właściwych postaw i zachowań podczas wizyty u lekarza

-       poznawanie czynności wykonywanych wiosną w ogrodzie

-       poznanie pracy ogrodnika – czynności, jakie wykonuje, i narzędzi pracy

-       kształtowanie tożsamości narodowej: mówimy po polsku, jesteśmy Polakami, nasz kraj to Polska

-       zapoznanie z symbolami narodowymi: flaga, godło

WIERSZ

„Kolorowe kwiaty”

J. Wasilewska

 

W zaczarowanym ogrodzie

Zaczarowany ogrodnik

Hodował czarodziejskie kwiaty.

Zaczarowane słońce

Zaczarowanym promykiem

Muskało je na rabatach.

Zaczarowane kwiaty

W zaczarowanym ogrodzie

Zakwitły wczesnym rankiem.

Zrobiły ogrodnikowi,

Miłemu czarodziejowi,

Kolorową niespodziankę.

PIOSENKA

„Wiosenny ogródek”

sł. M. Strzałkowska

muz. J. Ostrowski

1. Już z wysoka do nas mruga

uśmiechnięta buzia słonka,

czas w ogródku skopać grządki

na sadzonki i nasionka!

Ref.: Nasturcje, stokrotki,

marchewki, pietruszki

ucieszą nam oczy,

ucieszą nam brzuszki!

2. W świeżej i pachnącej ziemi

małe dziurki porobimy –

tu nasionka posiejemy,

tam sadzonki posadzimy!

Ref.: Nasturcje, stokrotki...

3. Teraz ziemię podlejemy

i będziemy patrzeć z wiosną,

jak się listki rozwijają,

jak roślinki zdrowo rosną!

Ref.: Nasturcje, stokrotki...

Opublikowano w Grupa Słoneczek

TEMATYKA KOMPLEKSOWA MARZEC 2018

GRUPA II

I. ZIELONY KĄCIK W PRZEDSZKOLU
II. CZEKAMY NA WIOSNĘ
III. WIOSNA, WIOSENKA
IV. DOMOWI ULUBIEŃCY

ZAŁOŻENIA PROGRAMOWE

- poznanie etapów sadzenia cebuli i pietruszki
- rozumienie, czego roślina potrzebuje do wzrostu
- dostrzeganie zmian zachodzących w otoczeniu w okresie przedwiośnia
- zapoznanie z charakterystycznymi zjawiskami atmosferycznymi występującymi na przedwiośniu
- poznanie ptaków przylatujących wiosną: jaskółki, bociana, skowronka
- dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie wczesną wiosną
- poznanie pierwszych wiosennych kwiatów: przebiśniegu, pierwiosnka, krokusa
- rozumienie konieczności odpowiedzialnego zajmowania się zwierzętami domowymi
- zapoznanie z pracą weterynarza

WIERSZ

„Nasz kącik przyrody”
B. Forma

Hodujemy rośliny
w kąciku przyrody.
Pilnujemy, by im
nie zabrakło wody.

Czyścimy im liście,
czasem przesadzamy.
Dzięki nim w sali
bardzo pięknie mamy.

Czasami kwiatkami
pokryte są całe,
swym pięknym wyglądem
ozdabiają salę.
PIOSENKA

„Panie bałwanie”
sł. i muz. Joanna Bernat

1. Przed naszym domem stoi bałwanek.
Marcowe słonko ogrzewa go.
Panie bałwanie, co się z panem stanie?
Zima się kończy, nie ma co.

2. Znajomy klekot słychać za oknem.
To wrócił bociek zza siedmiu mórz.
Panie bałwanie, co się z panem stanie?
Widziałem wiosnę, jest tuż-tuż.

3. W starym ogrodzie kwitną sasanki.
Budzą się jeże z długiego snu.
Panie bałwanie, co się z panem stanie?
Wiosna za chwilę będzie tu.

4. Już się bałwanek roztopił cały.
Leży w kałuży czerwony nos.
Panie bałwanie, żal nam niesłychanie,
że pana spotkał taki los.

Opublikowano w Grupa Słoneczek

Find the last offers by SkyBet at www.bettingy.com BettingY.com Bonuses